زندگی فوق العاده ات را بساز. خودت

همه ما می خوایم یه زندگی فوق العاده داشته باشیم


همه ما راجع به آدم هایی که زندگی های فوق العاده دارند شنیدیم یا دیدیم و کارهایی که دوست دارند انجام میدهند.

 

درون ما بهمون با انرژی میگه، کاشکی میشد منم مثل اون زندگی کنم.

 

جدای از این که با خوندن زندگی نامه های اونها می فهمی که اونها هم یه زمانی مثل من و تو بودند، یه سری کار ساده هست که میتونی تو زندگیت انجام بدی تا به اون زندگی ای که می خوای هر روز نزدیکتر بشی.  

حالا بریم سراغ 6 تا نکته که لازمه زندگی فوق العاده هستند.

 

قدم اول

زندگی فوق العاده خودت مجسم کن

 

با خودت خلوت کن و تصور کن که واقعا می خوای زندگیت چه شکلی باشه. وقت بذار و به تمام جنبه های زندگی مورد علاقت فکر کن.

 

از سلامتی گرفته تا ثروت، رابطه هات و معنویت زندگیت. از خودت بپرس چطوری می تونی تمام این هارو تو زندگیت داشته باشی.

 

دوست داری چه کاری انجام بدی؟ چه تغییراتی باید بدی؟

  

مغز ما یه خصوصیتی داره که توی پیگیری اهداف مخصوصا اونهایی که روی کاغذ میان خیلی تاثیرگذاره. به این خصوصیت رفتاری اثر زگارنیک می گویند.

 

اثر زگارنیک باعث میشه شما وقتی کاری رو تو مغزتون شروع شده تلقی می کنید، مغز و ذهن شما به دنبال تمام کردن و به انجام رسوندن اون بیوفته. مثلا زمانی که سریال شروع به دیدن می کنید، تمام فکرتون اینه که آخرش چی میشه. این همون اثر زگارنیکه.

 

پس با نوشتن اهدافتون، اون طوری که تصورشون کردین شما یک شروع رو برای مغز ایجاد می کنید.

  

قدم دوم

غذای مناسب بخور، غذای سالم بخور و این کار رو در طول زندگیت به عنوان یک عادت خوب حفظ کن

 

افرادی که زندگی های خارق العاده ای دارند تا اون جایی که میشه به سلامتشون اهمیت میدهند

 

از قدیم گفتن تو همون چیزی هستی که میخوری.

  

از عادت های غذایی بد خلاص شو

 

عادت هایی مثل ننوشیدن آب کافی، نخوردن صبحانه و گشنگی دادن به خودت، خوابیدن بعد از غذا

 

گرسنگی کشیدن هیچ تاثیر مثبتی نداره و در نهایت بعدش بیشتر از اون چیزی که معمولا میخوری یک دفعه میخوای بخوری. عوضش 4 تا 5 بار در روز وعده های غذایی کوچیکتر بخور.

 

از فست فود پرهیز کن و خوراکی های تازه و سبزیجات بخور.

 

راستی اینجا میتونی یه سری عادات و غذاهایی که متناسب فرم بدن خودت رو پیدا کنی تا همیشه یه بدن خوش فرم داشته باشی.

 

قدم سوم

بدن رو بیشتر حرکت بده. افرادی که زندگی های خارق العاده ای دارند ورزش زیاد میکنن

 

بدن ما ساخته شده که حرکت کنه. هر چقدر هم حس و حال پارک رفتن و دویدن نداشته باشی، اگر بری بعدش حال بسیار بهتری خواهی داشت.

 

می تونی باشگاه ثبت نام کنی، بری کلاس یوگا، یا حتی کلاس رقص. تحرک روزانه باعث میشه در طول روز فعال تر و شاداب تر باشیم.

 

ورزش و تحرک هم از نظر فیزیولوژی و فیزیکی، و هم از نظر روانی تاثیرات بسیار حیرت انگیزی داره. اینجا می تونی تاثیرات ورزش رو رو سلامتی مغزت ببینی. اینجا هم تاثیر ورزش رو کاهش استرس و در نهایت شادابی روزانه رو حتما ببین.

 

قدم چهارم

به سر و وضعت برس

 

وقتی اکثر آدم ها برای روزشون برنامه ریزی میکنند، یادشون میره برای رسیدن به سر و وضع خودشون وقت بذارند

 

واسه پاکیزگی خودت وقت بذار و به خودت توجه کن. به ظاهر فیزیکی خودت توجه کن

 

مثلا لباس و ظاهری که باهاش میری سر کار، سر قرار، یا حتی پیک نیک

 

افرادی که سر و وضع مناسبی دارند، بیشتر توسط دیگران پذیرفته میشوند

  

قدم پنجم

به رابطه هات توجه کن و اون هارو تقویت کن

 

استرس تو رابطه هات، چه رابطه رمانتیک باشه چه نباشه، روی حالت تاثیر میذاره.

 

هر رابطه ای بالا و پایین داره اما رابطه های مسموم و ناسالم می تونه شادی ازت بگیره یا حتی به کشتنت بده

 

از این نوع رابطه ها پرهیز کن و رابطه هایی بساز که تو رو بالا میبرن و با زندگیت همگونی و هماهنگی دارند.

 

قدم ششم

انعطاف پذیر باش


هر روز از ناحیه امن عادت هات بیرو بیا. موندن تو ناحیه امن عادت ها، زندگی رو کسل کننده می کنه.

  

عادات و باورهای معمول جامعه رو به چالش بکش. خیال نکن همه چی رو بلدی و میدونی.

 

با روی خوش ایده ها، تفکرات و انتقادات دیگران رو بشنو، به نقطه نظرشون احترام بذار.

 

بذار اطرافیانت همونی باشند که هستند، اینجوری تو هم میتونی بهترین نوع خودت باشی.

 

امیدوارم با شنیدن دوباره این اصول بسیار ساده اما بسیار مهم حالتون عالی شده باشه.

 

زمان شروع همین الانه.

منتظر چی هستی؟

 


/ 0 نظر / 5 بازدید